ACİL VE AFETLERDE
SAĞLIK HİZMETLERİ BİRİMİ GÖREVLERİ
1. Hastane öncesi
acil sağlık hizmetleri alanında il genelinde sağlık hizmetlerini
planlamak ve yürütülmesini sağlamak,
2. Hastane öncesi
acil sağlık hizmetleri ile ilgili birimlerin faaliyetlerini izlemek,
denetlemek ve değerlendirmek,
3. İl genelindeki tüm
ambulansların ruhsatlandırma ve denetim iş ve işlemlerini yapmak,
4. İl genelindeki ilk
yardım eğitimleri ve sınavlarını organize etmek ve bununla ilgili ilk
yardım eğitim merkezlerinin ruhsatlandırılması ve denetimlerini yapmak,
5. İl içinde meydana
gelen afetlerde ve acil durumlardaki acil sağlık hizmetlerini ilgili tüm
taraflarla işbirliği ve koordinasyon içinde sağlamak,
6. Acil sağlık
hizmetlerinin sunumunda ihtiyaç duyulacak haberleşme, ilaç, tıbbî ve
teknik Malzemelere yönelik planlama, tedarik, dağıtım ve depolama
faaliyetlerinin koordinasyonunu sağlamak,
7. Toplumun ilkyardım
bilgi ve becerisinin geliştirilmesi amacıyla gerekli eğitim
faaliyetlerini planlamak ve yürütmek,
8. Görev ve
sorumluluk alanı ile ilgili personelin yetiştirilmesi için ilgili kurum
ve kuruluşlarla işbirliği içinde eğitim programı hazırlamak ve
uygulamak,
9. Hastane acil
servisleri ile 112 acil sağlık hizmetlerinin entegre çalışmalarını
koordine etmek, denetlemek,
10. Görev alanına
giren konularda gereken denetlemeleri yapmak,
11.Afet ve acil
durumlarda sunulacak sağlık hizmetlerini planlamak, koordine etmek ve
yürütmek,
12. Hastanelerin,
hastane afet ve acil durum planlarını (HAP) hazırlamasına yönelik
eğitim, koordinasyon ve tatbikatların denetlenerek gerçekleştirilmesini
sağlamak,
13. Meydana gelen
afet ve acil durumlarda tıbbî kurtarma ve sağlık hizmetlerini ilgili tüm
taraflarla işbirliği ve koordinasyon içinde sağlamak,
14. Yurt içinde ve
yurt dışında meydana gelen afet ve acil durumlar ile insani yardım
faaliyetlerinde sunulacak sağlık hizmetlerine ulusal ve uluslararası
kuruluşlar ve sivil toplum örgütleri ile işbirliği içinde katılmak
15. Afet ve acil
durumlarda sağlık hizmetlerinin sunumunda ihtiyaç duyulacak haberleşme,
ilaç, tıbbî ve teknik malzemelere yönelik planlama, tedarik, dağıtım ve
depolama faaliyetlerini yürütmek,
16. Kimyasal,
biyolojik, radyolojik ve nükleer maddelere bağlı sağlık tehditlerine
yönelik hazırlık ve cevap geliştirilmesi amacıyla gerekli organizasyonu
sağlamak,
17. Görev ve
sorumluluk alanı ile ilgili personelin yetiştirilmesi için ilgili kurum
ve kuruluşlarla işbirliği içinde eğitim programı hazırlamak ve
uygulamak,
18. Bakanlığın izni
ile tatbikat organizasyonları yapmak, ulusal ve uluslararası
tatbikatlara katılmak,
19. Bakanlık
tarafından izin verilen illerde ve/veya afet ve acil durumlarda il
sağlık afet koordinasyon merkezinin (İLSAKOM) kurulmasını ve
işletilmesini sağlamak,
20. Ulusal medikal
kurtarma ekiplerinin (UMKE) oluşturulmasını, işletilmesini ve gerekli
araç, donanım ve malzeme teminini sağlamak, 11. UMKE personelinin
eğitim, tatbikat ve faaliyetlerini planlamak, gerçekleştirmek ve
raporlamak,
21. İl sağlık afet
planlarının hazırlanmasını ve uygulanmasını koordine etmek,
22 – Yapılacak olan
faaliyetler ile il içi ve il dışı görevlendirmeler için Valilik oluru
almak ve Bakanlık ile gerekli yazışmaları yapmak
23. ASKOM
Toplantıları ve Acil Sevk Değerlendirme Denetleme Komisyonu
Organizasyonu ile ilgili tüm iş ve işlemleri yapmak, eksiklikleri
gidermek .
24. İlimizde hizmet
veren Yataklı Tedavi Kurumlarına ait acil servislerin denetimlerini
yapmak, seviyelerini belirlemek ve gerekli tüm yazışmaları yapmak.
25. 112 Komuta
Kontrol Merkezi veya idare tarafından iletilen il Ambulans Servisi
Başhekimliğine bağlı acil yardım istasyonları ile ilgili ihbar ve
şikâyetleri değerlendirmek, gerekli çalışmaları yapmak.
26. İlimizde hizmet
veren İlkyardım Merkezlerinin Belge İşlemlerini (Uygunluk, Mesul
Müdürlük-Çalışma Belgesi, ve Eğitmen Kimlik Kartı) yapmak, uygunluğunu
kontrol etmek ve gerekli denetim işlemlerini yapmak.
27. İlimizde hizmet
veren Özel ambulans servisleri ve kurum/kuruluş ambulanslarının
denetimini yapmak. Uygun bulunmayan ambulanslar için gerekli yasal
işlemleri başlatmak ve takip etmek. Ayrıca Ambulans servislerine ait
mesul müdürlük, personel çalışma belgesi ve ambulans uygunluk
belgelerinin düzenlenmesi ve gerekli durumlarda iptal edilmesi ile
ilgili işlemleri takip etmek.
28. İl Ambulans
Servisi Başhekimliği Komuta Kontrol Merkezi ve tüm acil sağlık
hizmetleri istasyonlarında haberleşme için kullanılan Telsizlerde
meydana gelen arızaların giderilmesi.
29. Tüm Kamu ve Özel
kuruluşlardan gelen sağlık tedbiri amacıyla ambulans (görevlendirme)
talebini değerlendirmek, görevlendirmelerini sağlamak, kayıtlarını
tutmak
30. Tüm kamu ve özel
kurumlar ile gerekli resmi yazışmaları yapmak, cevap vermek ve takibini
yapmak
31. İl içi ve il dışı
sevkleri için gelen resmi yazıları ve hasta sevk kağıtlarını ilgili
birimlere ulaştırmak, görevlendirmeleri yapmak ve gerekli yazışmaları
yapmak.
32. Yeni başlangıç
yapan personelin takibini yapmak, Acil ve Afetlerde Sağlık Hizmetleri
Şubesini ve İl Ambulans Servisi Başhekimliğini tanıtmak ASELSAN, ARMAKOM
ve ASOS şifresinin almasını sağlamak ve gerekli bilgileri vermek.
33. Şube içi ve İl
Sağlık Müdürlüğü iş akışı ve hizmet envanteri
34. Bakanlığımız
tarafından başlatılan proje doğrultusunda 112 Acil çağrı hattının
gereksiz aranması ve trafikte ambulansın geçişişine öncelik gösterilmesi
konusunda “Yaşama Yol Ver” medya kampanyasını yürütmek.
35. Gelen ve giden
evrakın dağıtımını planlamak, yanlış gelen veya birimi bilinmeyen evrak
ile ilgili işlem yapmak, makama sunulacak evrakların ayrımını gözetmek
ve gerektiğinde incelemesini yapmak.
36. Şubede görev
yapan personelin özlük işlerinin takibini yapmak ve gerekli yazışmaların
yürütülmesini sağlamak. Şube çalışanlarına ait bilgileri güncel tutmak.
37. Şube içi
dağıtımları şubenin alt birimlerine sevk etmek ve gereken bilgileri
toplamak.
38. Şubede yapılan
yazışmalara ait dosyalama ve arşivleme işlemlerini yapmak.
39. İl Ambulans
Servisi Başhekimliğine bağlı olarak hizmet veren acil sağlık hizmetleri
istasyonlarına ait aylık çalışmaların TSİM sistemine girilmesi,
çıktıların alınarak imzalatılması ve dosyada muhafaza edilmesi.
40. İl Ambulans
Servisi Başhekimliğine bağlı olarak görev yapan ve acil sağlık
hizmetleri istasyonlarında görev yapan personele yönelik eğitim
planlamasının yapılması, katılımcıların belirlenmesi, bilgilendirilmesi,
eğitim materyallerinin güncellenmesi, görev dağılımının yapılması ve
gerekli olurların alınması için yazışmaların yapılması.
41. İl Ambulans
Servisi Başhekimliğimize bağlı olarak hizmet veren Acil Sağlık
Hizmetleri İstasyonlarında kullanılan ambulansların gerekli bakım onarım
işlemlerini yapmak, kazaya karışan ambulansın işlemlerini takip etmek,
ambulanslarda kullanılan yazlık ve kışlık lastik ihtiyaçlarını gidermek.
42. Bakanlığımız
tarafından ilimize tahsisi yapılan yeni ambulansların taşınır kayıtları
ile birlikte dağıtım ve yer değiştirme işlemlerini yapmak.
43. İlkokul
öğrencilerine yönelik Bakanlığımız tarafından başlatılan “Minik 112”
projesini uygulamak ve yürütmek.
44. 112 Acil Sağlık
Hizmetlerini daha hızlı ve eksiksiz bir şekilde yürütülmesi için
vatandaşlarımıza yönelik plan içerisinde “Yaşama Yol Ver” acil sağlık
hizmetlerinin sunumunda 112 acil çağrı hattının gereksiz aranmasının
önlenmesi, trafikte ambulansın geçiş önceliğine özen gösterilmesi
amacıyla medya kampanyasının yürütülmesi.
|